Såfa-guiden lanseras

AP7 lanserar en Såfa-guide med mer mottagaranpassad information om det förvalda alternativet i premiepensionssystemet. Lanseringskampanjen ”Chilla Pernilla” är AP7:s första kommunikationssatsning direkt mot spararna.

Syftet med Såfa-guiden är att öka kunskapsnivån hos spararna om det statliga förvalsalternativet, AP7 Såfa. Ett av huvudbuskapen i lanseringskampanjen är att spararna inte behöver oroa sig för premiepensionen bara för att de inte är aktiva på fondtorget.

När det gäller svenskarnas placering av sin premiepension visar både tidigare och en nyligen genomförd undersökning på lågt engagemang och låg kunskapsnivå.

Vi har försökt vara mer pedagogiska och göra det enklare för alla intresserade att sätta sig in i hur det fungerar. Sen måste man acceptera att många inte är roade av kapitalförvaltning och se till att de inte straffas för det. Det är vårt jobb, säger Richard Gröttheim, vd AP7.

Kommunikationskampanjen ”Chilla Pernilla”, som kommer att gå både i print och radio, uppmanar spararna att ta det lugnt och att bilda sig en egen uppfattning på den nya webbplatsen.  AP7 kommer också att delta på Stockholm Marathon med ett informationstält där åskådarna kan ”chilla”, hämta andan och få information om premiepensionen.

Lyssna på våra radiospotar!

Såfa-guiden 20130527

Trackbacks

  1. […] är nu ett halvår sedan Såfa-guiden lanserades, vilket var AP7:s första kommunikationssatsning direkt mot spararna i syfte att öka […]

Lämna ett svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: