Är ett muntliga ”ja” över telefon bindande?

Den första juli 2014 stärktes konsumentskyddet vid telefonförsäljning av premiepensionstjänster i och med att ett ja över telefon inte räcker för att ett avtal ska vara bindande. Det krävs nämligen ett skriftligt avtal när företag säljer rådgivnings- eller förvaltningstjänster gällande premiepensionen.

Så vad svara du när rådgivaren säger, jag spelar in ditt ja så har vi ett avtal?
Bli inte blåst! Svara som sparekonomen Christina Söderberg från Compricer,

 

Lämna ett svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: